اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

اخبار شبکه های برون مرزی| پخش «روزی روزگاری» از آی فیلم/ «آیینه عبرت۲» روی آنتن

سریال دهه‌هفتادی «روزی روزگاری» از پنجشنبه ۹ مرداد از آی‌فیلم فارسی پخش می‌شود.

اخبار شبکه های برون مرزی| پخش «روزی روزگاری» از آی فیلم/ «آیینه عبرت۲» روی آنتن

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، سریال «آیینه عبرت۲» به کارگردانی محسن شامحمدی از چهارشنبه ۸ مرداد از کانال آی‌فیلم۲ پخش می‌شود.

با اتمام پخش سریال «آیینه عبرت»، سری دوم آن بلافاصله روی آنتن آی‌فیلم۲ خواهد رفت.

این سریال اپیزودیک تولید سال ۱۳۷۰ است. این سریال، آخرین بخش از آینه عبرت بود که خود در طول چهار سال یعنی از سال‌های ۱۳۶۷ الی ۱۳۷۰ تولید و پخش شد.

جواد گلپایگانی، محمود دینی، سیروس اعوانی، غلامرضا اصانلو، فریبا شمس، ملیحه نصیری، محمدعلی کشاورز، همایون باقی زاده، احمد نیکوفرد و ایرج سرباز از جمله بازیگران این سریال هستند.

بر اساس این گزارش، سریال «آیینه عبرت۲» از چهارشنبه ۸ مرداد هر روز ساعت ۶ عصر به‌وقت تهران و کابل و ۶:۳۰ عصر به‌وقت دوشنبه تاجیکستان روی آنتن خواهد رفت.

**«روزی روزگاری» در آی‌فیلم

سریال دهه‌هفتادی «روزی روزگاری» از پنجشنبه ۹ مرداد از آی‌فیلم فارسی پخش می‌شود.

مجموعه تلویزیونی «روزی روزگاری» به کارگردانی امرالله احمدجو از پنجشنبه این هفته روی آنتن آی‌فیلم فارسی می‌رود.

«روزی روزگاری» داستان راهزنی معروف به نام مرادبیگ را روایت می‌کند که در نزاعی با گروه راهزن دیگری مجروح می‌شود و توسط یک خانواده روستایی از مرگ نجات پیدا می‌کند. او در زندگی با این روستاییان تحولاتی عمیق در زندگی‌اش رخ می‌دهد و رفته‌رفته به فردی صالح تبدیل می‌شود.

در این سریال پیشکسوتان بازیگری همچون زنده‌یاد خسرو شکیبایی، محمود پاک‌نیت، ژاله علو، مرحوم جمشید لایق، محمد فیلی، زنده‌یاد حسین پناهی، شهره سلطانی، محمود جعفری، گوهر خیراندیش، پرویز پورحسینی، زنده‌یاد جمشید اسماعیل‌خانی و مرحوم منوچهر حامدی به نقش‌آفرینی پرداخته‌اند.

بر اساس این گزارش، «روزی روزگاری» از پنجشنبه ۹ مرداد، هر روز ساعت ۱۷ از آی‌فیلم فارسی پخش و در ساعت ۰۱:۰۰ بامداد و ۰۹:۰۰ صبح روز بعد بازپخش می‌شود. 

**تولید کاکائو در آفریقا به روایت پرس تی وی

برنامه این هفته «آفریقا امروز» (Africa Today) در شبکه پرس تی وی به بررسی وضعیت تولید کاکائو در آفریقا اختصاص دارد.

این برنامه با اشاره به تشکیل اتحادیه کوپک (بر وزن اوپک) توسط دو کشور غنا و ساحل عاج به عنوان صادر کنندگان عمده کاکائو در دنیا به بررسی تلاش های این اتحادیه برای کمک به کشاورزان در آفریقا می پردازد.

این برنامه ضمن مروری بر تلاش و اقدامات کوپک در راستای نابودی قاچاق کاکائو و شکوفایی اقتصاد کشورهای تولیدکننده این محصول، میزان سود جهانی از صنعت کاکائو و سهم تولیدکنندگان از این سود را مورد بحث و گفت و گو قرار می دهد.

تاثیر کوپک در اقتصاد دو کشور غنا و ساحل عاج و مقایسه بین قیمت کاکائو و شکلات نیز از دیگر محورهای مورد بحث در این زمینه است.

در بخش دوم این برنامه وضعیت اقتصادی نیجریه مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.

از جمله مباحث مورد بررسی در این خصوص می توان به جایگاه نیجریه به عنوان بزرگ ترین تولیدکننده نفت در آفریقا و دهمین در دنیا، میزان پایین صادرات نفت این کشور، مدیریت شرکت نفت ملی نیجریه توسط مستشاران خارجی استخراج بخش عمده ای از نفت این کشور توسط کشورهای اروپایی، تاریخچه فساد در زمینه نفت در این کشور و میزان وابستگی اقتصاد نیجریه به صادرات نفت اشاره کرد.

«آفریقا امروز» به تهیه کنندگی عاطفه سادات دربندی و اجرای هنیا مبارک و شیلا نلیما، دوشنبه ۶ مرداد ساعت 20:00 به وقت تهران به مدت 25 دقیقه از شبکه پرس تی وی پخش می شود. تکرار این برنامه سه شنبه ساعت 08:00 و 17:00، چهارشنبه ساعت 15:00، پنجشنبه ساعت 01:00 بامداد و 13:00 و جمعه ساعت 09:00 روی آنتن خواهد رفت.

**گسترش فقر و گرسنگی در جهان به روایت هیسپان تی وی

 

برنامه این هفته «شکاف اقتصادی»   (Brecha Económica)در هیسپان تی وی به گفت و گو راجع به گرسنگی جهانی و رشد فاجعه آمیز فقر و قحطی در جای جای جهان در پی شیوع ویرووس کرونا می پردازد.

 

این برنامه ضمن مروری بر تاثیرات همه گیری ویروس کرونا بر افزایش گرسنگی جهانی، ابراز نگرانی سازمان ملل در این خصوص و هشدار به کشورهای جهان را مورد بحث و گفت و گو قرار می دهد.

این برنامه با اشاره به عدم برخورداری بیش از 821 میلیون نفر در سراسر جهان از امنیت غذایی، افزایش روزافزون این آمار را مورد نقد و بررسی قرار داده و به گفت و گو پیرامون جدیدترین آمارها از وضعیت همه گیری ویروس کرونا در کشورهای مختلف خواهد پرداخت.

در این برنامه همچنین پیامدهای بحران مواد غذایی بر زندگی صدها میلیون انسان روی کره زمین  نرخ نگران کننده، 1.1 درصد افزایش جمعیت جهان در سال معادل 70 میلیون نفر از ساکنان که هر ساله به کره زمین اضافه می شود  و  اقدامات دولت ها برای جلوگیری از گسترش بحران گرسنگی محرومیت بسیاری از کودکان از تنها وعده غذای گرم خود در برخی نقاط جهان به دلیل تعطیلی مدارس، بررسی می شود.

برنامه «شکاف اقتصادی» با بررسی موارد فوق، با اجرای مهدیه اسماعیل پور، کاری از واحد برنامه‌های شبکه پرس تی وی است که برای مخاطبان اسپانیایی زبان شبکه هیسپان تی وی به صورت زبان گردانی، روزهای دوشنبه ساعت ۲۰:۳۰ به وقت تهران پخش می‌شود و تکرار آن سه شنبه ساعت3:30 و13:30روی آنتن هیسپان تی وی می‌رود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول